2015. szeptember 19., szombat

Túl jó volt ma a kedvem, úgyhogy megnéztük a Katyn-t, ami szerintem a háborús filmek Csillagainkban a hibája: a film egésze azzal telik, hogy megszerettetik veled a szereplőket, hogy aztán kizokogd a beled a végén, amikor mindenki meghal (mondanám, hogy spoiler, de nemár).

Imádom a háborús filmeket meg könyveket, leginkább azért, mert akármennyire is ki vagyok ábrándulva a világból, mindig volt rosszabb, és igen, a saját korunknak is megvannak a hibái, de én őszintén hiszem, hogy mindig tanulunk a múltból.
És lehet, hogy naiv vagyok, de én sokkal jobban szeretem azt hinni, hogy jobb így, mint görcsölni és előre rettegni a megmásíthatatlantól.

4 megjegyzés:

  1. http://www.moovie.cc/online-filmek/anyaink-apaink-1evad-online-2013/


    Ezt mindenképp nézd meg. A TOP10-es listámon elég előkelő helyen szerepel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húú köszii, nagyon jól hangzik, már töltöm is:)
      Nagyon megrázó? mert akkor lehet várok vele kicsit...

      Törlés
  2. Szerintem az. Én is imádom a háborús filmeket és régóta semelyik film sem ütötte meg az ingerküszöbömet, de ez igen :)

    Főleg azért jó, mert más egy kicsit, mint sok más olyan háborús film, amiben robbannak a bombák megy az öldöklés, de semmi lelkiség nincs benne.. Sablon szereplők, tudod mi a vége, blablabla :D


    ..és persze ez a film NÉMET szemszögből mesél.

    Szerintem várj egy kicsit vele, engem nagyon megrázott :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na egyre kiváncsibb vagyok rá, ilyet még tényleg nem nagyon láttam, pedig ismerek már pár filmet a témában:D

      Csak könyvben olvastam hasonló szemszögből: Anonyma - Egy nő Berlinben (Eine Frau in Berlin). Nem is a háborúról szól, hanem a közvetlenül utána történtekről: meglepő, mert felfoghatatlan dolgokról ír, mégsem nevezném kimondottan szomorúnak, sőt, elég sok a sötét humor benne.
      Készült belőle film is, youtube-on találtam meg egyedül, meglepően jó magyar felirattal, de még nem jutottam a végére.

      Törlés