2012. május 17., csütörtök

x film, amit látnod kell...

Igen kényes vagyok az alapműveltségemre. Szeretem, ha mindenről tudok egy kicsit, mindenhez hozzá tudok szólni (ha annyi ezresem lenne, ahányszor előadtam a képzeletbeli véleményemet valamiről, amit nem is láttam/olvastam, most egy kis almás gépről írnék).
Ezért az utóbbi időben piszkálta az önbecsülésemet, ha idéztek valahonnan, én meg nem tudtam, honnan, vagy parodizáltak valamit, és nem ismertem az eredetit. Úgyhogy összeállítottam egy listát a leggyakrabban előforduló filmekről, amin sorban végighaladok és a végén remélhetőleg elégedetten dőlhetek hátra.
(a könnyebb kezelhetőség kedvéért kategóriákra bontottam, nem igazi, hanem saját kategóriákra, így hangulat szerint tudok válogatni)

FEKETE-FEHÉR
- Metropolis
- A diktátor
- Casablanca
- Sunset Boulevard
- Dr. Strangelove...
- Az élet csodaszép

DRÁMA
- Száll a kakukk fészkére
- A remény rabjai
- 12 dühös ember

ROMANTIKUS/VÍGJÁTÉK
- Elfújta a szél
- Római vakáció
- Van, aki forrón szereti
- Cabaret
- Szombat esti láz
- Szellemírtók
- Vissza a jövőbe
- Távol Afrikától
- Ilyenek voltunk

AKCIÓ
- Szelíd motorosok
- Keresztapa
- A Sárkány közbelép
- Rocky
- Szárnyas fejvadász
- Terminátor

HORROR/THRILLER
- Az ördögűző
- Született gyilkosok
- Hatodik érzék

KÜLFÖLDI
- A hét szamuráj
- A Jó, a Rossz és a Csúf
- Fanny és Alexander

HÁBORÚS
- Piszkos tizenkettő
- Das Boot
- Apokalipszis: most
- Jó reggelt, Vietnám!
- Becstelen Brigantyk

 (a lista persze koránt sem teljes, csak szerencsére több alkotást kipipálhattam életem során, de igény szerint pótlom a szerintem "kultnak" nevezhetőeket)

2 megjegyzés:

  1. Huh, a Vissza a jövőbe az tényleg nagyon jó, na de a Szárnyas fejvadász.. Miután elolvastam a könyvet elkezdtem a filmet, de 40 perc nagy semmi után lekapcsoltam. Nem volt türelmem.

    VálaszTörlés
  2. A Vissza a jövőbe ismerős gyerekkoromból, csak akkor az ember kicsit másképp nézi a filmeket:D És egy csomó klasszikus szól a nagy semmiről (a Psycho alatt manikűröztem), ezért kell egy könyvet a közelben tartani:D

    VálaszTörlés