2014. május 20., kedd

Medvegy mesélte, hogy beszélgetett az egyik munkatársával, akik nyolc (NYOLC) gyereket terveztek házasságuk elején (de aztán levitték hétre, mert B-s jogsival egyszerre csak kilenc embert lehet szállítani), és ő mesélte, hogy a cihológusok szerint az egyke gyerekek hátrányos helyzetűek, a csökkent alkalmazkodóképességük miatt.
Ugyan hivatalosan nem vagyok egyke, de akként nőttem fel, és valóban nem szeretek alkalmazkodni. De nem értem, hogy azt, hogy kerülöm az olyan helyzeteket, ahol arra vagyok kényszerítve, hogy mások hülyeségeit kelljen tolerálnom, és ezért inkább a saját akaratom érvényesítését helyezem előnybe, miért kéne hátrányos helyzetként felfogni.

5 megjegyzés:

  1. én is egyedüli gyerek vagyok, és nem tudom, miért kell ilyen hülyeségeket ránkhúzni, hogy hátrányos helyzetű, a kedvencem, amikor megkérdezik, hogy te amúgy ha egyedüli gyerek vagy, hogyhogy nem lettél önző? nem is kommentálnám...
    nekem van egy ismerősöm 5 fiú gyerekkel, tehát ha leülnek együtt reggelizni, akkor 6férfi+1nő, és lazán megesznek 3 kg kenyeret. brutál. abba bele se merek gondolni, pl ebédkor hány kg rántotthúst esznek :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én kiskoromban tényleg kicsit önző voltam, de most komolyan, melyik gyerek nem az..? Ettől függetlenül tökéletesen szocializált kamasz lett belőlem, a jelenlegi helyzettel inkább nem példálóznék:D

      Törlés
  2. Szerintem ez nagyon sok mindentől függ, a szocializációs terektől a nevelésen át a gyerek személyiségéig. Én egyke vagyok, meglehetősen jól működök együtt más emberekkel és helyzetekkel. Biztos vannak hátrányai, de biztos tompíthatók is. És szerintem sokkal jobban jártam, mint azok a testvérek, akik nem azonos mértékű és fajtájú törődésben nőnek fel.
    8? Idegekkel nem bírnám, nemhogy anyagilag :) Amúgy a nagymamám tizenkettedik gyerek volt, és tudom, hogy úgy érezte, nem szerették az idősebb testvérei, mert minek kellett még Ő is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem egykének lenni inkább kiváltság, hiszen a szüleink teljes és osztatlan figyelmét és szeretetét élvezzük, ami jó szülőkkel kimondottan előnyös.

      Törlés