2019. augusztus 26., hétfő

"Csak áramszünetben értékeljük igazán az internetet, a csapvizet pedig akkor, amikor a szomszéd vízóracseréjét elbasszák és ezért nálunk sincs víz, és már nagyon kell pisilni és ölni tudnánk egy kávéért."
Sieglinde Coelho

Manapság elkezdtünk hipster kávézókba járni, és a kedvenc pillanatom, amikor fizetéskor a cuki barista megkérdezi, hogy ízlett a kávé, én pedig álnok módon rávágom, hogy isteni volt, miközben én abszolút nem értek hozzá, Medvegy meg öt perccel korábban lefikázta.


Tavaly nagyon jófej tanárnőt kaptunk Szakdolgozat módszertanra, és enyhe kétségbeesésemben arra jutottam, visszaélek az utolsó óra végi ajánlásával, hogy keressük nyugodtan, ha kérdésünk van - és a konzulensem előtt elküldtem neki is a hipotézisemet és a kérdőívemet.
A válaszát szerintem kinyomtatom és kirakom valahová a falra: megdicsérte, hogy nagyon jó a téma (és kérte, hogy később küldjem majd el, milyen eredményeket kaptam!), jók a hipotéziseim (!!) és jól illeszkednek hozzájuk a kérdések is (!!!), csak megjegyzéseket fűzött hozzá, hogyan fogalmazzam át kicsit a kérdéseket és a kérdőív felépítését, hogy később könnyebb legyen kitölteni meg nekem kiemelezni a válaszokat.

Amúgy le a kalappal minden tudományos munkát végző és arról író ember előtt (khömmkhm Koptschek Babmacska), én kb úgy érzem magam, mint a kutya a laboros mémen, és mindig az az érzetem a nap végén visszaolvasva a megszült irományt, hogy atyám ez de amatőr.

3 megjegyzés:

  1. Jajj, nagyon cuki vagy, hogy engem is említettél ♥, de azért marha messzinek érzem magamat a tudományos munkától néha :D

    Tök jó, hogy sikerélményeid vannak, legalább adja az erőt, meg a tanár is jófej, hogy belenéz/ett (nálunk ilyesmit senki sem csinálna haszon nélkül :D). Szerintem a témád is egyedi és ne görcsölj rá, nem lesz amatőr. Nekem is nagyon szenvedős volt a szak- és diplomadolgozatom megírása, meg most a review cikké is, de lehet jön majd közben az isteni szikra, mint nálam pár alkalommal, és a végére össze fog állni. Visszanézve, a szakdogám ultragáz, ma már teljesen máshogy állnék neki, de rengeteget tanultam belőle.

    Amúgy jövőre, majd a disszertációm írásakor visszatérek ide, hogy emlékezzek rá, milyen pozitívan is álltam a tudományos munkához :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nem imposztor szindróma..?:D

      Igazad van amúgy, a lelkem mélyén tudom, hogy bsc diplomától senki sem vár csodákat (egy másik gyakvez szerint csak tesztelik, hogy képesek vagyunk egy szakmai témáról hosszabban is összefüggően írni), plusz az első tudományos munkám nyilván kicsit bénácska lesz, de én valamiért Lancet cikket várok magamtól:'D

      Törlés
  2. Lehet az is bejátszik :D

    Ettől függetlenül lehet jó a munkád, a védésnél meg úgyis le fogják vágni, hogy rengeteg energiát fektettél a megírásba és a kutatásba, mert ahogy látom, a maxra törekszel :D

    Haha, nálunk még egy-egy msc-s és phd-s se képes összefüggő szöveget írni, meg angol nyelvről értelmesen idézni, szóval szerintem ne bénázd le a még félkész műved :D

    VálaszTörlés