2012. január 25., szerda

-

Ma bioszfakton arról beszéltünk, hogy Semmelweis Ignác előtt az orvosok hullákban turkáltak, majd mentek az élő betegekben (többek között terhes anyákban) matatni. És ő volt az első orvos, aki kötelezte a hallgatóit és az ápolóit, hogy nem csak munkakezdéskor, hanem betegek között is mossanak kezet klóros vízzel, ezzel tizedére csökkentve a halálozási arányt.
És ez a zseniális ember elmegyógyintézetben végezte, és ott is halt meg.

Tegnap rekreáció címmel fél tízkor lefeküdtem aludni és reggel fél hétig édes önkívületben hevertem (amit csak az szakított meg, hogy éjjel valaki rám szólt, hogy mostmár legyek én a nagykifli, kifejeztem a tiltakozásom, mire közölte, hogy egész eddig ő volt a nagykifli, most cseréljünk, kénytelen voltam megadni magam és reggelig én voltam a nagykifli).
Szerintem ez az alvás mentett meg attól, hogy én is elmegyógyintézetben végezzem, mielőtt leérettségizhetnék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése