2016. december 5., hétfő

Könyves kérdések Tipegő Zombitól csórva, mert tanulnom kéne, szóval miért is ne.

Ebook vagy fizikai példány?
Is-is, amelyik elérhető. De ha igazán, nagyon tetszett egy könyv, akkor a polcomon akarom tudni.

Puhatáblás vagy keménytáblás?
Puha, kivéve a szakácskönyveknél, az legyen szépen kihajtható. Utálom, ha egy puha borítós szakácskönyvet nem lehet egy oldalon nyitva tartani - és most rád nézek csúnyán, kedves Legyen Vegán! könyv.

Online vagy könyvesbolti vásárlás?
Könyvesbolti! Ha online rendelek, annak egyetlen oka van: már kinéztem a boltban, de szükségem van az online rendeléssel járó 15% kedvezményre.

Trilógiák vagy sorozatok?
Egyik sem, de ha muszáj, akkor trilógia. Már direkt nem kezdek sorozatokba, öreg vagyok kivárni egy rétestésztára húzott történetet.

Hősök vagy rosszfiúk?
Hősök. Régimódi vagyok, plusz soha, sehol nem szerettem a rosszfiúkat.

Egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál?
Jelenleg a Mesterségem a halál.

Ajánlj egy alulértékelt könyvet!
Nabokov bármelyik könyve, amelyik nem a Lolita.

Az utolsó könyv, amit befejeztél?
A nyolcadik Harry Potter.

Az utolsó könyv, amit megvettél?
Anyukám szülinapjára rendeltem egy könyvet bookline-on.

A legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek?
Passz, felváltva használok szép képeslapokat vagy azt, ami éppen a kezem ügyébe kerül (blokk, zsebkendő, szalvéta), de néha simán megjegyzem az oldalszámot. Itthon pedig egyszerűen leteszem nyitva lefelé fordítva, aztán reménykedem, hogy nem rúgja fel senki.

Használt könyvek: igen vagy nem?
Nagy dagadt IGEN.

Top 3 kedvenc műfaj?
Történelmi, sima nemzetközi irodalom és non-fiction.

Kölcsönzés vagy vásárlás?
Mindkettő, de inkább vásárlás. Ha egy kölcsönzött könyv nagyon-nagyon tetszik, úgyis megveszem saját példányban - többször volt már rá példa.

Itt éppen az a pillanat van megörökítve, amikor hamarabb beszereztem egy könyvet,
mielőtt lejárt volna a határideje a könyvtárban.

Karakterek vagy cselekmény?
Cselekmény.

Hosszú vagy rövid könyvek?
Rövid. Ezért szeretem Stephen King novelláit is, némelyik annyira velős, hogy minden mondatnak, sőt, minden szónak súlya és jelentősége van. Nekem ez jön be, nem pedig az, amikor egy könyv végére már el is felejtettem, mi történt az elején (ráadásul sérvet kaptam, annyit cipeltem magammal).

Hosszú vagy rövid fejezetek?
Mindegy, ebben nem vagyok válogatós.

Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut!
Anonyma: Egy nő Berlinben - tegnap újranéztük a filmet belőle, le kellett vennem a polcról és felolvastam a kedvenc részeimet Medvegynek
Marie Kondo: Tiszta öröm - szerepel a karácsonyi kivánságlistámon
Harry Potter és az elátkozott gyermek - tegnap beszéltünk róla a nővéremmel, én nem ajánlottam neki, ő pedig tudomásul vette.

Könyvek, amik megnevettetnek vagy megsiratnak?
Az Őrülten boldogon kuncogtam fel utoljára.
Sírni pedig nem rémlik, min sírtam utoljára... fel kell néznem a molyos listámra.
A Rákosztályon sírtam.

A mi világunk vagy kitalált világok?
Medvegy szerint nyomasztóan realista vagyok, de eddig a Harry Potteren kívül semmilyen más világra nem voltam vevő.

Hangoskönyvek: igen vagy nem?
Nem nagyon, bár nem sokszor használtam őket. Egy nyaralás alatt, a tengerparton hallgattam végig a Sörgyári capriccio-t (Pepin hangja KERN ANDÁS VOLT, az "unatkozik? vegyen mosómedvét!" résznél majdnem meghaltam), meg tavaly futás közben Csernus Imrétől a Nőt, na az elég motiváló volt.

Ítélsz könyvet borító alapján?
Persze, erre van kitalálva.

Könyvből film vagy könyvből sorozat?
Egyik seeem.

Egy film vagy egy sorozat, amit jobban szeretsz a könyvnél?
Amit én olvasok, abból ritkán csinálnak filmet, pláne sorozatot.
De az éppen fentebb említett Anonyma tökéletes példa erre: a könyvet és a filmet is imádom. A könyv a realizmusával zseniális, a filmben pedig a hatás kedvéért kicsit átírták a sztorit (konkrétan beleerőltettek egy romantikus szálat - wut), de a képi világ és a szereplők elviszik az egészet.
Rajongok mindkettőért.

Képtalálat a következőre: „anonyma egy nő berlinben” Képtalálat a következőre: „anonyma - eine frau in berlin”
könyv vs. film

Sorozatok vagy egykötetesek?
Nem szeretem a sorozatokat, szóval egyértelműen egykötetesek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése