2020. december 29., kedd

PSH kihívás - VII.

Love Liza, 2000 - imdb 7.0
Ajánlom? - nem.
Újranézném? - nem.

Kiváncsi voltam, rég láttam ilyen filmet, és csalódtam is meg nem is.
A címszereplő Lizát nem is látjuk, ő a halott feleség, akinek az öngyilkosságával a hátrahagyott Wilsonnak kell megbirkóznia, és a küzdelmében semmi nemes nincs: nem képes elolvasni Liza búcsúlevelét, a munkáját elhanyagolja, elidegeníti azokat, akik segíteni akarnak neki.
Ja, és elkezd benzint szipuzni.
Lizáról nem tudtam meg semmit, csak a nevét és azt, hogy öngyilkos lett, pedig nagyon kerestem bármiféle jelet, amiből a személyiségére lehet következetni: spoiler, de gondolom úgysem nézi meg ezt a filmet senki, hogy a lakásban a jelenlétére sem utal semmi, csak néhány fotó a hűtőn kb három másodpercre, Wilson egy félmondatban említi meg, hol voltak nászúton, összességében senki nem mond róla semmit (még az anyja sem). A végére sem tudtam meg, milyen volt a házasságuk vagy miért tette Liza azt, amit, csak Wilson önpusztító, céltalan keringését néztem másfél órán keresztül, ami egyre kényelmetlenebbé vált, és a véggel nem kaptam semmilyen feloldozást.


Jack goes boating, 2010 - imdb 6.4
Ajánlom? - igen.
Újranézem? - nem valószínű. két nappal az írás után vissza kellett jönnöm átírni, mert még mindig kísért a film, szóval szerintem ebből újranézés lesz.

PSH első (és sajnos egyetlen) rendezése, előtte az azonos című színdarabban játszotta szintén a címszerepet, Jack-et: az amúgy jóindulatú, de diszfunkcionális limuzinsofőrt és raggae-rajongót, akinek egy nap a barátja és annak párja leszerveznek egy páros randit egy szintén kedvesen diszfunkcionális ismerősükkel. Innentől az egyik pár elszántan próbál összejönni, a másik pedig együtt maradni, miközben igazából egyikükkel sem történik semmi rendkívüli.
A filmmel semmi baj nincs, teljesen rendben van, viszont egyre jobban gyűlölöm az összes filmmarketingest, akik képesek olyan előzeteseket, posztereket, szinopszisokat alkotni egy-egy filmről, amitől pont a lényegét veszíti el és tök más műfajúnak tűnik. Ezt a filmet nekem eladták ezzel a cuki romkomkék poszterrel romantikus vígjátéknak, pedig sokkal inkább dráma romantikus elemekkel. 


Ides of March, 2011 - imdb 7.1
Ajánlom? - nem.
Újranézem? - nem.

Egy film az amerikai politikáról, jéééj.
Nem érdelt soha a téma, ergó nem is tudok róla semmit, plusz mivel a faszom johannesburgi Netflixen nincs angol felirat, többször is elég könnyen elveszítettem a fonalat, mi történik - ami nem segített amúgyis elég csekély érdeklődésemen. Eddig ennek volt leginkább kötelességíze a listáról, még a Moneyballt is jobban élveztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése