2014. március 4., kedd

Carrie-k csatája

Noha elvileg "filmsznob" vagyok, nincs komolyabb bajom a remake-ekkel, sőt, szeretem, ha egy történetet más szemszögből közelítünk meg, másra helyezzük a hangsúlyt. De a 2013as Carrie nagyon sok sebből vérzik.

Igazából már akkor utáltam, amikor csak a trailert láttam, ugyanis ebben Carrie szép. Aki olvasta a könyvet, bizonyára emlékszik, hogy oldalakon keresztül ecseteli, Carrie milyen csúnya, szerencsétlen, mennyi pattanása van, zsíros a haja és milyen büdös. A csúnyákhoz bizonyítottan másképp áll a világ, kár is lenne tagadni, és ezzel a húzással jónéhány szereplő motivációja megkérdőjelezhető, a főszereplő egész jelleme és az alaphelyzet is borul.
A film végképp akkor ásta el magát nálam, amikor kiderült, hogy az egyébként 1979-ben játszódó sztorit áttették a jelen korba. Az egész történet alapja, hogy Carrie-nek megjön a menstruációja, de mivel vallási fanatikus anyja elfelejtette felvilágosítani, nem tudja, mi történik vele és teljesen pánikba esik. 
Akkor, amikor a könyv íródott, a szexualitás lényegesen diszkrétebb téma volt, ezért senki sem kérdőjelezi meg, hogy Carrie-nek komolyan fogalma sem volt róla, mi fán terem a szárnyas betét. De mutasson nekem valaki egy tizenhat éves lányt, most, közel negyven évvel később, aki hasonlóképp reagálna az első menzeszre! És ha magyarázni is szeretném, hogy szegény lányt az anyja mindentől elszigeteli, nem sokkal később jön egy jelenet, amiben Carrie kutakodik az iskolai könyvtárban, és az ottani gépen magabiztosan használja az internetet.

Csak, hogy valami jót is mondjak róla: sok a trancsír. Látszott, hogy a film a vérengzéssel szeretne brillírozni, mert a nagyjelenet tényleg üt: átjön a rengeteg indulat és a mélységes düh, és szép mennyiségű brutalitásban csúcsosodik ki. Akinek ez bejön, annak végülis megér egy nézést a film.

7 megjegyzés:

  1. Én pontosan az ilyenek miatt nem szeretem a remake-eket, és sokszor úgy általában az adaptációkat sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a új Evil Dead meg I spit on your grave kimondottan tetszett, de mondjuk szentségtörés volt újraforgatni a Rémálom az Elm utcábant... A könyvből filmeket viszont bizonyos mértékig szeretem (nem a "bestseller sikerét lovagoljuk meg és villámgyorsan gyártsunk egy filmet is" kategóriát, hanem mondjuk a Komfortos mennyországot)

      Törlés
    2. Nem mondom, vannak nagyon klassz alkotások, meg mindig kíváncsi vagyok, mit lehet alakítani hozott anyagból, csak zömében inkább negatív tapasztalataim szoktak lenni.

      Az uram az új Robotzsarun van kiakadva, kész kabaré, mikor szóba kerül :D

      Törlés
  2. Hamarosan mi is megnézzük a filmet, kíváncsi leszek rá. Bár a régebbieket biztosan nem űbereli, de azért érdekel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy nézést bőven érdemel, láttam már többször rosszabbakat is:D

      Törlés
  3. Én nem dőltem hanyatt ettől a filmtől, a korábbiak sokkal jobban sikerültek, mint ez, és nem csak azért, mert mondjuk akkor játszódott, amikor kellett neki, hanem mert mondjuk a bűnös párnácskák ebben a filmben beszúrva vannak, nincs értelmük. Nagyon sok ilyet fedeztem fel benne. Nem is tudom, mennyi befejezése létezik, mert több, alternatív véget leforgattak hozzá, de hogy őszinte legyek, nem is nagyon érdekel.
    Csalódtam, ha valaki nem látja sem veszít rajta semmit. Egyszer meg lehet nézni, de kétlem, hogy többre érdemes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vannak alternatív végek??? Új életcélom, hogy felkutatom és mindet meglesem!
      (amúgy lövésem nincs, mit lehet ezen csavarni, elég fix az egész sztori...)

      Törlés