2021. június 14., hétfő

Unpopular opinion: Harry Potter movies suck

Nem akarok kötekedni, de hallgassatok meg:

- az első kettő film teljesen jó, helyszín, karakterek, hangulat, zene (A ZENE), minden jól el lett találva, de később a rendezőváltások nagyon dobálják a filmek hangulatát, és a legtöbb rendező látszólag nem ismeri és nagyon nem mozog valami kényelmesen az alapanyag világában.
Például: az Azkabani fogoly nyitójelenetében Harry a Privet Drive-on gyakorol fényt varázsolni a paplan alatt és haha mire Vernon bácsi benyit rendet teremteni, alvást színlel - aztán két jelenettel később Harryt el akarják tanácsolni a Roxfortból Marge néni miatt, mert amúgy iskolán kívül varázsolni tilos.
A Főnix Rendjében meg a végén a tragikus események után KÉT JELENETTEL a film lezárul a "minden rendben lesz" tinglitangli zenével - a film hátralévő részében csend és sötétség kellett volna, hogy legyen, mert semmi sem lesz rendben! Ez végérvényesen elvágta Harryt a saját család lehetőségétől!! Jó lett volna ezt valahogy jelezni a filmnéző közönség felé is!!!

- elhibázott casting: a Golden Trió harmada, Emma Watson egyáltalán nem találja el a karakterét, Fred és George imádnivaló figuráiból lett két kartonfigura botrányos "színészi" alakításokkal, és ne is térjünk ki az új "HARRY DIDYA PUTYA NAMEINDA GOBLETOFFIYA" Dumbledore-ra.
Ugyanitt dicséret, ahol kijár: Daniel Radcliffe és Rupert Grint meglepően jók gyerekszínészként is, főleg utóbbi nagyon tehetségesen adja a főszereplő legjobb barátjának mókás háttérkarakterét, akinek önálló mélysége is van. Tom Felton meg egy tündéri fahéjas csiga (oh ez a magyarítás, bocsánat) és aki ellentmond, az téved.

- a jó színészek viszont indokolatlanul öregek, miközben a sztori egyik tragédiája (és sok karakter döntéseit megmagyarázza), hogy az előző generációs csapat a fő eseményekkor még szinte mind gyerekek - Lily és James a halálukkor 21 évesek voltak, tehát az egész évfolyam annyi és az eredeti Főnix Rendjekor mind 19-20 évesek, mégis a legtöbb fotón-flashbackben laza harmincasok játsszák őket. És Piton... az Azkabani fogolyban Pitonnak meg Siriusnak 34 évesnek kéne lenniük, közben Gary Oldman 46, Alan Rickman KÖZEL HATVAN VOLT.

És a végén az igazán népszerűtlen vélemény, de szerintem Alan Rickman helyett találtak volna jobb Pitont is. Change my mind.

5 megjegyzés:

  1. Úúú! Szerintem Alan Rickman nagyon jó Piton volt, de a rendezések/forgatókönyvek elbarmolták, mert szanaszét romantizálták az alakját, már akkor tragikus hős a vásznon, amikor a könyvben még csak simán felforr az agyvized tőle, mert egy mezei tapló, akarom mondani, 3D-s, hús-vér karakter. Viszont tök jó, hogy leírod az életkorokat!! Szégyen-gyalázat, sosem néztem utána/gondoltam bele, hány évesek voltak az előző generációsok, csak azt éreztem mindig, h vmi nem stimmol; de teljesen igazad van, ez tök más kontextusba helyez MINDENT. Emma Watson nagyon aranyos aktivista, de, sajnálom, szerintem _borzasztó_ Hermione (és színész); ahogy Ginny Weasly is MI MÁR. (Zip me up?? Megyek hányni.) Ruperttel és Danraddel én is ki vagyok békülve kb, de na, borzasztó távol állnak a filmek attól, hogy jónak lehessen nevezni őket. Az elsőt meg azért nem szeretem, mert tudom, h rendezhette volna Terry Gilliam is, és innentől kezdve már nem tudok elégedett lenni semmivel. :D Morbid módon, tho, elég sokszor láttam az összes részt, és hajlamos vagyok időről időre újrenézni őket, csak hogy aztán végigmorogjam az egészet, többnyire ugyanazokon a pontokon, ugyanazokkal a megjegyzésekkel. Egy ronda vén nagyi vagyok, aki a hintaszékben ülve zsémbelődik, miközben senki nem kíváncsi rá. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem láttam olyan sokszor a filmeket, az első néhányat fangirl szűrőn keresztül néztem még annó és nyilván imádtam, később lemorzsolódtam, az ötödiket láttam utoljára talán moziban:'D egyszer tartottunk még egy maratont vagy tíz éve, amikor egymás után néztük az összes filmet (egy napba pont belefért feszített tempóban:D), és most ahogy olvasom a könyveket nézzük egyenként, és atyaég, felnőttként, kritikusabban nézve nagyon szenvedek néha, és csak fogom a fejem, hogy néhány szörnyűséges döntés sok emberen keresztülment a leforgatásig, és komolyan senki nem szólt egy szót sem, hogy ezt talán nem kéne..?
      Az életkorok nekem is csak a hetedik könyvnél estek le, amikor Harry meglátogatja a szülei sírját és ott van a születési idejük, de a súlya nekem is kb csak most esik le, hogy JÉZUS ATYÁM EZEK MÉG MIND GYEREKEK VOLTAK. EW-ről nem akarok beszélni, az első két filmben még hozza a borzas hajú, idegesítő kis görcs okoskodó kislányt, de onnantól... Ginny a filmben meg árnyéka önmagának, pont most olvasom a könyvben, hogy milyen kis karakán, na ebből semmi nem látszik:D
      Az első két filmmel nagyon elfogult vagyok, mai napig emlékszem a rajongásra, amit kiváltott, meg a kék VHS kazettára, a legókra meg az anyukám kötötte griffendéles sálra. És ugyanígy morgolódva olvasom a könyveket, időnként felüvöltve hogy HARRY MIT CSINÁLSZ, aztán no, olvasom tovább és tegnap előhalásztam a Pottermore accountom jelszavát :')

      Törlés
  2. még unpopularabb opinion: az összes HP film egy szar, egytől egyig

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De az első kettő legalább szeretnivaló szar:D az ötödiktől inkább csak lángoló dumpsterfire szarok...

      Törlés
  3. Hát én nem tenném őket különböző polcokra, nekem már az első rész is maradandó károsodást okozott a gyerekesen bugyuta megvalósításával, már akkor eldöntöttem, hogy ebből bizony sose fognak normális, nézhető filmes sagát kovácsolni.
    Aztán persze a további részek közül egyik sem cáfolt rám. Részenként változatos okok miatt, de szerintem végeredményben mindegyik egyformán nézhetetlenül cringe.

    VálaszTörlés