2020. május 8., péntek

Rókától csórtam a kérdéssort, és mivel tanulnom kéne, pont ráértem egyben kitölteni az egészet.
Töltsétek ki minél többen, érdekes kis kérdések és annyira szeretek ilyeneket olvasni másoknál is!

1. Mikor kezdtél el blogolni?
Hát nem ma, a legkorábbi blogjaim még hatalmas középiskolás kalandokról szólnak és Zsófi hatására kezdtem bele (linkelném, de már nem aktív hosszú ideje), talán tizenöt éves lehettem?

2. Melyik felületen indítottad el az első blogod?
Blogol.hu

3. Miért kezdtél bele?
Szerettem írni, érdekes volt a kinézettel molyolni, és izgalmassá tette a gondolat, hogy ezt mások is elolvassák.

4. Jó vagy rossz embernek tartod magad?
Hoppá, erre nem számítottam. Igyekszem jó embernek lenni. Nem hiszek a karmában és vadul vallásos sem vagyok, de abban az alapvető emberi szabályban hiszek, hogy azt kell adni másoknak, amit szívesen kapnék vissza is.

5. Van/volt kézzel írt naplód? Ha még mindig vezeted, miért érzed a blog mellett szükségét?
Volt és van, időnként vissza szoktam olvasni a tizenéves hormonterhes nyűglődéseket is, annyira kis cuki voltam (meg cringey is néha). A jelenlegi naplóm amolyan cenzúrázatlan blog, ahová azt is leírom, amit nem szeretnék másokkal megosztani vagy kényelmetlenül érezném magam, ha elérhető lenne rólam a világhálón.

6. Van kedved pár mondatot megosztani itt egy régi blogodból/naplódból?
Valamikor 2007-ben:
"Ui.: Nemrég levégrendelkeztem.
Tudom, hogy én addigra már ezeket úgysem értékelem, mégis fontosnak tartom, pl hogy milyen bugyiban temessenek. Apropó, a hullákon van fehérnemű? Én azt is megírtam, milyen melltartót kérek. A női hullákon nincs melltartó? Igaz, ha fekszenek, nincs, ami lógjon, amit tartani kell. Jézusom, ilyeneken jár az agyam."

7. Van/Volt olyan jellemhibád, amit blogolás közben fedeztél fel? Ha igen, változtattál valamin a felismerés óta?
Igen, hogy nem tudok vigasztalást vagy biztatást közvetíteni, ha valakivel valami olyan történik. Élőben sem megy, de szerencsére nem sok helyzet volt eddig az életemben, amin gyakorolni tudtam volna, viszont akkor is elég szerencsétlenül viselkedtem.

8. Van olyan pozitív tulajdonságod, amit a blog miatt fedeztél fel?
Nem hiszem, nincs.

9. Mennyire engedsz belátást az életedbe az olvasóid számára?
Az idő múlásával egyre jobban, régen sokkal erősebben cenzúráztam, pl. pszichés nyűgjeim vagy pszichiáterem nem csak manapság vannak, hanem csak most merek már róla írni. Még mindig csak virágnyelven és poénkodva, és így is úgy érzem, hogy ez már TMI.

10. Van olyan gondolatod, ami szinte minden bejegyzés megírása alatt átfut az agyadon?
Átfutom még egyszer, hogy olyan íve van-e a bejegyzésnek, amit kényelmes olvasni. Néha újraszerkesztem, néha "fuck this shit, jó lesz így".

11. Szoktál azon gondolkodni, vajon elítélnek-e az olvasóid az életed / gondolataid / élethez való hozzáállásod / bizonyos bejegyzéseid / közlési stílusod / egyebed miatt? Mennyire érdekel, mit gondolnak rólad mások a bejegyzéseid alapján?
Igen, sokat. Dolgozom rajta, hogy őszintén ne érdekeljen mások véleménye, amíg a saját véleményem szerint rendben van.

12. Volt már olyan, hogy új blogba kezdtél, hogy meglegyen a tisztalap-érzet? Segített?
Igen, ez volt az. Erre itt vagyok már, ATYAÉG KILENC ÉVE.

13. Ha te nem te lennél, hanem egy random ember, mit állapítanál meg magadról a hat legfrissebb bejegyzésed alapján? 
"Azt írta, van két macskája, hol vannak?" - szeretem a macskás illusztrációkat másnál is.

14. Vissza szoktad olvasni a bejegyzéseidet? Ha igen, miért?
Igen, imádom, főleg a nosztalgia miatt. Annyi eseményt elfelejtettem volna, ha nem "ismétlek" így, hogy visszaolvasom róla a dokumentációt.

15. Volt olyan időszak, amikor szüneteltetted a blogolást? Ha igen, miért?
Konkrét szünetet nem tartottam, mióta ezt írom. Ha valami olyan történt, legfeljebb ritkábban írtam és elmaszatoltam azt, amiről valóban írni szerettem volna.

16. Hogy érintene, ha rendszerhiba miatt megszűnne a blogod?
Ebbe nem is gondoltam bele eddig, és kicsit paranoid lettem tőle. Nagyon nem esne jól, szeretem már nagyon.

17. Mik azok a dolgok, amikről sokáig nem mertél írni, de nem bánod, hogy végül mégis írtál?
Az egészségemről, testi vagy mentális, egyáltalán nem beszéltem, manapság kezdtem csak jobban írni róla, de még mindig csak óvatosan.
Igazából belegondolva elég nagy seggfej vagyok, mert mindkettőről csak belengettem, hogy valami nem oké, de azóta sem vettem rá magam, hogy kifejtsem.

18. Szerinted a blogodban tudsz inkább önmagad lenni, vagy megy ez a valóságban is?
Jó kérdés. Annyi előny, hogy a blogomban egyből olyan felszabadult tudok lenni, ahogy már megbízható, jó ismerősökkel lennék, szóval itt kevésbé vagyok awkward.

19. Van egy "jobb kiadású" Te a fejedben, akivé emberileg válni szeretnél?
Persze, és olyan jó érzés néha néhány pillanatra azzá válni!

20. Van olyan dolgod, amiről a blogodban simán írsz, de zavarna, ha az ismerőseid tudnának róla?
Nincs.

21. Szoktál hirtelen felindulásból írni? Utána törlöd a bejegyzést?
Korábban előfordult, amíg nem olvasott senki, könnyebben megszaladtam a hisztikkel abban a tudatban, hogy pff úgysem olvassa senki, de manapság már nem, megfontoltabban írok és publikálok. Instabil időszakaimban pedig tudatosan távol tartom magam a bloggertől.

22. Tud a környezeted arról, hogy blogot vezetsz?
Nem, és szeretném, ha ez így is maradna. Nem azért, mert olyan nagy titkok vannak benne, csak nem lenne kényelmes.

23. Szerinted könnyen rád ismerhetne itt egy ismerősöd?
Rakok ki képeket saját magamról és szerintem egész könnyen beazonosítható vagyok, szóval ja. Szerencsém, hogy az ismerőseim inkább normál emberek, nem internet people.

24. Volt már, hogy megijedtél a gondolattól, hogy esetleg egy ismerősöd olvas?
Kilenc év alatt biztosan, de ma már nem megijeszt, csak kényelmetlen a gondolat.

25. Ha törölsz egy bejegyzést, általában milyen okból teszed?
Nem törlök bejegyzést, de ha megtenném, a túl sok-személyes-mély infó miatt lenne, vagy ha meggondolatlanul másról szólna a bejegyzés, aki ehhez nem járul hozzá.

26. Voltak felismeréseid, amik írás közben jöttek?
Inkább visszaolvasás közben, de szinte mindig utólag. Saját magam Captain Obvious-a vagyok.

27. Amikor írni szeretnél, de mégse megy, mit gondolsz, mi lehet a gond?
Túlságosan írni akarok valamit, vagy túlgondolom a témát.

28. Sok személyes blogot követsz? Mennyi időt töltesz egy nap a blogvilágban?
Most úgy egy tucatot, most a karantén alatt találtam még néhány újat. Ahogy ráérek, felnézek a feedemre és naponta-kétnaponta elolvasom, ami felgyűlt, igyekszem up to date lenni, szóval inkább rendszeresen töltök kevesebb időt olvasással, mint fordítva, utóbbit kicsit kémkedésnek érzem.

29. Milyen paranoiás gondolataid támadtak eddig a blogolás miatt?
Nem voltak még.

30. Mi az első gondolatod, amikor meglátod, hogy van egy komment a bejegyzésed alatt?
Örülök neki. Még sosem volt trollom, szóval nincs okom félni, és mindig megörülök, ha a monológjaim beszélgetéssé alakulnak.

31. Szeretsz kommentelni mások bejegyzései alá?
Próbálok ezen változtatni, mert nagyon-nagyon sokáig nem kommenteltem sehová, mert hogy milyen creepy-n jön ki és a blogger biztos amúgy sem kiváncsi arra, amit mondani akarok. Mai napig bennem van még, pedig általában nagyon érdekes beszélgetések szoktak kiindulni egy kommentből.

32. Összességében mit adott eddig neked a blogírás?
Főleg önismeretet.

33. Érzel néha késztetést, hogy képet tegyél ki magadról?
Szoktam illusztrációnak, főleg vicces-mókásakat.

34. Mi volt eddig a legintimebb gondolat / történés / tény, amit megosztottál magadból, magadról?
Az érzelmileg intim dolgaimmal óvatos vagyok és általában megtartom magamnak, csak időnként ficcen ki belőlem, főleg ha a bizonytalanságaimmal és a félelmeimmel kapcsolatban. Nagyon nem szeretek a saját érzéseimről beszélni semmilyen formában, valahogy úgy érzem, hogy sehogy sem tudom átadni, amit szeretnék.
Tudatos kivétel volt a tizedik évfordulónkra írt kis fura szerelmi vallomás, de azon is nagyon sokáig gondolkodtam, van-e itt helye - de végül csak azért maradt, mert amilyen szerencsétlen vagyok, nem tudtam volna ilyen formában az arcába mondani, de szerettem volna, ha tudja.

35. Te mit szeretsz leginkább a blogvilágban?
Az egészet, hogy létezik: hogy itt van egy csomó ember, akik amúgy soha nem kerülnének egymás közelébe, és most itt vagyunk, ismerjük és követjük egymás hülyeségeit.

36. Ha nem szeretnéd, hogy az emberek tudják a neved, és adott a zárt blog írásának lehetősége, miért van nyitva a blogod? (már ha nincs zárva, höh)
Még sosem volt negatív tapasztalatom a véletlenül idetévedőkkel, szóval nem érzem hátrányát a blog nyitottságának.

37. Felmerült benned, mielőtt nekivágtál ennek a kérdéssornak, hogy önhitt dolog azt képzelni, hogy bárkit is érdekelnek a válaszaid?
Természetesen. Gratulálok mindenkinek, aki eljutott eddig.

10 megjegyzés:

  1. Kommentelek, mert én is szeretek kommentet kapni, és imádok ilyen kérdéssort másoknál is olvasni, így nagyon is érdekelnek az ilyen jellegű posztok is, és mindenféle más is <3 :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3 <3
      (mellesleg TEJÓÉG mióta olvaslak már titeket:'D)

      Törlés
  2. Ez aaaz!

    Nem is változtál 2007 óta. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Deee egy kicsit azért talán mégis...:DD

      (...mostmár nem temetést akarnék, hanem hamvasztást)

      Törlés
    2. szerintem ez a leg2020-abb reply egy random kommentre ever :D

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Visszatérésnek minősülne, ha kitöltenéd... just sayin:D

      Törlés
    2. Na jóóóó, engedve a nyomásnak: https://caramelprincess18.blogspot.com/2020/05/i-am-back-for-now.html

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés