2020. november 7., szombat

PSH kihívás - V.

Mission: Impossible III, 2006 - imdb 6.9
Ajánlom? - igen is meg nem is, de inkább nem.
Újranézem? - kizárt.
Nem voltam hajlandó megnézni az első két részt, szóval az elején kicsit zavart, hogy kicsoda Tom Cruise és mi történik itt, de gyorsan belejöttem, elvégre a sztori nem éppen egy Trónok Harca.
Ebből adódóan a film maga elég uncsika, PSH elég durva overkill a kétdimenziós film egydimenziós főgonoszához (akinek egyetlen tulajdonsága, hogy nagyon gonosz), viszont a repcsis "gonosz és fenyegető vagyok" monológ meg a nyitójelenet miatt megérte megnézni.
Ja, és határozottan öregszem: tudván, hogy Tom Cruise maga csinálja az akciójeleneteit, már nem az járt a fejemben, hogy hú le a kalappal, hanem hogy de kurvára örülhetett ennek a rendező meg a stunt coordinator, Tom biztosítótársaságáról nem is beszélve.


Ez a jelenet meg vicces volt, csak erre tudtam közben gondolni..

The Savages, 2007 - imdb 7.1
Ajánlom? - nem, de nem azért, mert rossz a film.
Újranézem? - lehet, mert mazochista vagyok.
A történet itt sem komplikált, két testvér nyakába szakad a tőlük elidegenedett apjuk demencia miatt szükségessé vált otthonba helyezése. A béna magyar cím ("Apu vad napjai") vígjátékot sejtet, de ez nagyon nem az: az egész lehangoló, sötét és hideg, még a humor is a szereplők nyomorán röhög és csak a jelenet végéig feledteti az általános nyomorúságot, amit a film feldolgoz.
Összességében nem erre számítottam, és kicsit mélyebben is érintett, mivel a családunk pont nemrég került eléggé hasonló helyzetbe (kétszer is, egy év különbséggel). Szinkronnal tudtam csak megnézni, ami elég sokat elvesz a film élvezeti értékéből: ha újranézem, mindenképpen eredeti hanggal lesz.


When a Man Loves a Woman, 1994 - imdb 6.6
Ajánlom? - nem.
Újranézem? - nem.
Egy unalmas "dráma", amiben a legnagyobb dráma az volt, hogy Meg Ryan milyen szép volt itt még és később mennyire nem lett az. Eléggé untam, láttam már ugyanezt a témát jobb feldolgozásban (Míg tart a bor és friss a rózsa, 1962), szóval közben tornáztam.

State and Main, 2000 - imdb 6.7
Ajánlom? - igen.
Újranézem? - talán.
Aranyos film egy filmforgatásról.
Semmi extra nem volt, könnyű, cuki, alkalmanként váratlanul humoros. A szavazás tükrében pedig ez a párbeszéd különösen vicces volt:
"- You believe that?
- I do if you do.
- But it's absurd.
- So is our electoral process. But we still vote."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése