2014. december 21., vasárnap

Karácsonyi TAG

Nuada Stenonistól csórva, csak hogy kicsit karácsonyiasabb hangulatom legyen.

1) Kedvenc forró csoki ízesítésed?
Maga a forró csoki nem elég? Nem is ittam forró csokit évek óta.

2) Kedvenc karácsonyi Yankee Candle illat?
Imádom az illatgyertyákat, de a YC túl menő manapság, nem fogom megadni magam neki.

3) Mi volt a legkedvesebb gyerekkori ajándékod?
Mi a karácsonyt és a Hanukát is megtartjuk, és mivel utóbbi nyolc napi ajándékozással jár, nem vicceltem, amikor korábban meséltem, hogy el voltam kényeztetve. Számomra az volt a legemlékezetesebb, amikor a nyolc napon végig számítógépes dolgokat kaptam: egérpadot, egy egeret, ilyesmiket, és 24.-én este lett teljes az egész gép.

4) Mi az a kézzel nem fogható dolog, ami örömet okoz számodra az ünnepekkor?
Nálunk nincs olyan nagy lelki emelkedettség. Uncsi, de ez van.

5) Mi a karácsonyi napirended?
Reggel felkelek, segítek anyukámnak teríteni, pakolászni, satöbbi, aztán nyűglődve húzzuk az időt az evésig. Karácsonyi ebéd édes négyesben, amikor pukkadásig esszük magunkat bejglivel, aztán jobbra-balra dögölve várjuk az esti Reszkessetek Betörők!et. Éjjel még Medveggyel ajándékozunk és Bailey's-t vedelünk, és Bad Religion karácsonyi CD-jét hallgatjuk.

6) Az ünnepi menünél a jól bevált recepteket követed, vagy szeretsz kísérletezgetni?
A karácsonyi menü anyukámé, vannak fix részletek, mint a krumplisaláta, franciasaláta és a bejgli. Minden más képlékeny, főleg az én változó étkezési szokásaim és Medvegy finnyássága miatt.

7) Kedvenc alkoholos ital az ünnepek alatt?
Bailey's és forralt bor.

8) Kedvenc karácsonyi süteményed?
BEJGLI. Anyukámé verhetetlen, leginkább azért, mert nem igazi bejgli, csak mi hívjuk annak. Annó Medvegy nem értette, miért vagyok úgy oda érte, mondván a bejgli száraz, nem túl finom étek, de én csak annyit mondtam, várja ki ezt. Az első kóstolás után kijelentette, hogy ha saját családunk lesz, ez lehet a mi hagyományunk is.

9) Kedvenc karácsonyi történeted?
Nightmare before Christmas. Mivel nem lehet eldönteni, karácsonyi vagy halloweeni a sztori, nyugodtan lehet nézni mindkét napon. Meg persze a Reszkessetek betörők! Nincs nélküle karácsony.
(amúgy Medvegynek a South Parkos-antikrisztusos epizód a kedvence)

10) Hogy öltözöl fel az ünnepekre? Mennyire figyelsz a külsődre?
Simán csinosba vágom magam, de semmi extra.

11) Kedvenc karácsonyi körömlakk kombód?
Régen csináltam fenyőzöld-piros kombót, de nem tetszett magamon és azon az egy napon túl már ronda is volt. Tavaly sima fekete volt, idén sima matt kék lesz.

12) Egy hadseregnek sütsz-főzöl, vagy megfontoltan szakácskodsz?
Nem is tudnék összeszedni egy hadseregnyi embert, akire szívesen főznék. Amúgy inkább a megfontoltság felé tendálok.

13) Kedvenc karácsonyi dekorációd?
A fényfüzérem a könyvespolcon, meg a kis mikulássapkás bagoly.
Idén először van Medveggyel közös karácsonyfánk, amire csengettyűs díszeket tettünk, csak a macska kedvéért.

14) Hazai, vagy külföldi előadók karácsonyi dalait hallgatod ilyenkor?
Nem igazán hallgatunk ilyeneket, akaratomon kívül szoktam plázákban, üzletekben, a legtraumatikusabb a Szinetár-Berenczki páros karácsonyi CD-je volt, ami egy bizonyos évben elképesztően menő volt, mindenki legnagyobb bánatára.

15) Mi a karácsonyi kívánságlistád első, legvágyottabb darabja?
Pénz. Najó, nem, de igazából nincs kívánságlistám.

16) Miért szereted ezt az ünnepet?
Annyira azért nem vagyok oda érte.

17) Mi a kedvenc karácsonyi ízkombinációd (pl. alma-fahéj, szilva-pulyka)?
Az alma-fahéj annyira a kedvencem, hogy év közben is vígan fogyasztom, így a mák-marcipán kombó lesz a nyertes.

18) Kedveled a külföldi karácsonyi hagyományokat? Próbáltál már valamit közülük (pl. csók a fagyöngy alatt, mókás játékok, forró vaspáka beletétele a puncsba, kívánságrönk tűzbe dobása)?
Hú, ebből egy sem volt ismerős.
Mondjuk amikor kicsi voltam, raktam ki a mikulásnak kekszet, mert a Télapuban láttam (pedig tudtam, hogy a szüleim azok, de tetszett a dolog).

19) Melyik a kedvenc Karácsonyi ének feldolgozásod?
Először nem esett le, hogy a Dickenses-Scrooge-os Karácsonyi énekről van szó. Egyszer láttam színházban az Isten pénzét, ami feldolgozás, de nem tetszett.

20) Kedvenc szaloncukor ízesítésed?
Alapjáraton nem szeretem a szaloncukrot, csak a kézműves, különlegesebb darabokra csábulok el, mint amilyet anyukám vett idén: marcipános-aszalt barackos étcsokival, hát ommnomm.

21) A vidám ünnepi dalokat kedveled inkább, vagy a meghitteket?
Nem kedvelem az ünnepi dalokat, de akkor is inkább a drámai hatásúakat szeretem.


22) Van olyan karácsonyi étel/édesség, amit ki nem állhatsz?
Mivel mi nem hagyományos ünnepeket tartunk, nem igazán tudom, mi minősül annak. De ilyen talán a normális bejgli. Meg a halászlé. Vagy azt nem ilyenkor eszik? Tényleg nem tudom, bocsánat.

23) Milyen ajándékkal lehet kikergetni a fél világból?
Tusfürdőcsomaggal. Még gyertyának, bögrének is örülök, a csokinak pláne, de miért pont a napi tisztálkodási rutinomat kell ünnepélyesen támogatni..?

24) Mi a legviccesebb karácsonyi emléked?
Még vidéken laktunk, lehettem vagy tíz éves, amikor anyukám megfőzte a mákos tölteléket, majd letette a lábast a csempére hűlni. Csakhogy elfelejtette, hogy a macska is bent van, aki lelkesen beledézsmált a mákba, majd úgy benyomott tőle, hogy be kellett zárni a fürdőszobába.
(aztán kidőlt a szokásosnál is hosszabb időre aludni és másnap kutya baja nem volt)

25) Milyen az ünnepi terítéked?
Olyan, mint a sima, csak zöld vagy piros a szalvéta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése