2015. február 3., kedd

?

Ha járna erre valaki, aki magabiztosan mozog és/vagy sokat tud a keresztény vallásról, árulja el nekem, mi indokolja a keresztvetést?
Eddig úgy tudtam, templomok előtt szokás, de ma együtt mentem a trolin egy nővel, aki keresztet vetett a Városliget előtt elhajtva, ahol a legjobb tudásom szerint sincs templom, bár nem volt messze a Bethesda kórház.
És tényleg nem izélésből, egész elfogadó vagyok mások vallásával (amíg el nem rángatnak egy kongresszusra, amin ivós játékot lehetne csinálni minden elhangzó Jehovánál), csak ez így a semmiből legalább annyira meglepett, mint egy Allahu Akbar.

8 megjegyzés:

  1. Talán csak eszébe jutott valami vagy valaki. Amúgy gőzöm sincs, teljesen analfabéta vagyok a témában :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem értek hozzá és általában nem is érdekel, csak ez az eset olyan váratlan volt, hogy már kifúrja az oldalamat a kiváncsiság:D

      Törlés
  2. Na már biztos utálsz hogy idejárok hányni a kisregényeket neked, de ezt a sztorit leírom:

    Barátnőm utazik reggel a távolsági busszal, mellette ül egy nénike, aki állandóan veti a kereszteket. Szegény lány már azt gondolta, hogy biztos valami ördögfajzatnak nézi a néni a ruhája, vagy valami alapján, és kábé öt perc alatt esett le neki, hogy a nénike azért vetette folyton a kereszteket, mert a busz mindig elhaladt valami kis szentély vagy nem tudom micsoda előtt. :D Gondolom itt is hasonló lehetett, volt ott valami, ahol illik keresztet vetni (mint templom, szentély, vizsga, nagyobb utazás előtt induláskor - legutóbbit anya szokta csinálni rendszeresen, ő ezzel "kéri" meg Jézust meg Istent, hogy épségben megérkezzünk az úticélra és vigyázzon ránk), csak a nő már jobban észreveszi az ilyeneket a gyakorlottabb szemével. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Templom előtt elhaladva tudom, hogy szokás, az már nem lep meg, de itt komolyan csak mentünk egy sima, egyszerű úton, egyik oldalunkon a Liget, másikon valami irodaépület valami vakok szövetségével, ezért kezdtem paranoiás lenni, mint a barátnőd, hogy mit tud, amit én nem:D

      amúgy meg IMÁDOM a kisregényeket:)

      Törlés
  3. Esetleg nem ment el a troli mellett egy szirénázó mentőautó ? Csak mert az egyik gimnáziumi osztálytársam, ha elhaladt előtte egy szirénázó mentőautó, akkor mindig keresztet vetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem emlékszem, de akkor lehet a kórház miatt volt? Nem messze volt egy gyermekkórház, csak nem tudtam, hogy ilyenkor is illik/lehet.
      Kezdünk itt Sherlockba átmenni:D

      Törlés
  4. A keresztvetés egyfajta Istennek ajánlás, pl. ima elején-végén jelöli az Istennek ajánlott idő elejét és végét. Így én arra tippelnék, hogy egyszerűen imádkozott. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ezt eddig nem tudtam, és ennek fényében tényleg ez a legvalószínűbb... Köszönöm, ma is tanultam valamit!:)

      Törlés